Ett klamydiatest, tack!

Hade ju oskyddat sex med den där killen, igen. För nästan 4 år sen smitta han mig med klamydia. Och så såg jag nått program på tv där en relativt ung tjej var hiv-positiv. Paranoian slår in och jag är övertygad om att jag har alla könssjukdomar i hela världen, lika bra att gå och testa sig. Jag har redan haft klamydia 2 ggr och en kompis till mig har haft det 5 ggr. Som tur är så är det ju väldigt lätt att bli av med klamydia, man äter pencilin i drygt en vecka så är man back in the game igen. Så jag är glad att jag än så länge inte fått nått annat skit. Har en kompis som smittats av herpes och en som smittats med kondylom. Ni kanske inte visste det men båda dessa sjukdomar är obotliga!!! Ni som nån gång haft munsår vet ju hur hemskt det kan vara, tänk då på hur det skulle vara att ha det i underlivet, ja det är det man får av herpes. Och har man kondylom får man könsvårtor. Inte så trevligt va? Som tur är kan man ju bli av med symtomen men smittan finns hela tiden i kroppen och även om det inte syns några vårtor eller blåsor kan man smitta andra. En annan läskig sak med dessa sjukdomar är att du kan ha det i flera år utan att veta om det, smitta andra och så en dag blommar det ut och man har inte en aning om vem som smittat en. Kan ha varit partnern man blev av med oskulden med!!

Ne det är ju bra att det finns kondomer, synd bara att många är så dåliga på att använda dem, inklusive mig. Vi svenskar har ju t.o.m. muterat fram en egen form av klamydia, fy fan va vi är snuskiga.


Med denna text vill jag slå ett slag för vår vän kondomen. Den finns av en orsak, ANVÄND DEN! Det ska i alla fall jag börja göra så att jag slipper denna ångest.


xoxo Sexoholic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0